tisdag 9 december 2008

Bortkarvning

När jag gick igenom gamla bilder i mobilen kom jag på att jag glömt blogga en sak som jag tänkt: i september opererade jag bort två leverfläckar som jag retat mig på under många år. Det här är inte den bästa bilden i världshistorien, men man ser dem i alla fall: en precis under käklinjen vid sidan och en under hakan.


Första dygnet fick jag vara såhär piffig på jobbet... Folk trodde jag fått stryk - en del vågade fråga vad som hänt, andra drog nog sina egna slutsatser. :)

Några dagar senare såg det ganska bra ut, men lite senare började plåstren lossna, så jag gick tillbaka till vårdcentralen...

... och råkade ut för en plåstergalning. Liiiite lätt överdosering av plåster, skulle jag vilja påstå.

Och huden blev också irriterad av det, men som tur var skulle stygnen bort nån dag senare, så jag fick lite mer normal omplåstring igen.

Och nu i december är det såhär tjusigt! Ärren syns fortfarande, men jag hoppas på att de kommer blekna.

Inga kommentarer: