fredag 23 maj 2008

Schlager och sprit

Henric, Björn och Tom kom hem till mig för att titta på den andra Eurovision-semifinalen (vi har byggt en massa av artisternas hemsidor på jobbet), hålla mig sällskap och dricka sprit. Sprit känns lite som ett måste för att titta på två timmars schlager...

Japp, Charlottes hemsida har vi gjort, så det var väl tur att hon gick vidare till finalen. Att ukrainskan hade en nästan exakt likadan outfit, fast ännu kortare, måste ju varit lite segt för Perrelliskan dock... Kläderna är ju faktiskt nästan viktigare än låtarna i det här sammanhanget, skulle jag vilja påstå.

Efter det var slut gick vi över till enklaste sättet att välja skivor ur min skivsamling: man säger ett nummer mellan 1 och 84 för att välja vilket fack skivan ska tas ur, och ett nummer mellan 1 och 20 för att välja skiva ur facket. Är det ett album blir det en siffra till för att välja låt. Henke plockar fram.

Nyklippt Björna

Henke hittade min hatt

Och Tom fick låna OX lite

Tom-Tom och spriten

Laptop-ben och foto-leende. :) Christopher fick vara med på ett hörn på msn på slutet.

Inga kommentarer: