torsdag 6 mars 2008

Väl omhändertagen

Igår var jag på sjukhus för ett smärre ingrepp. Mamma var med och bjöd när jag kom hem på äppelkaka och fruktsallad, och sen kom fine Christopher med ett gult påskägg med bara gult godis, eftersom det är min favoritfärg.
Det var riktigt trevligt att vara synd om!

Hittade härom dagen edamamebönor (sojabönor) i en asiatisk affär på Möllan, vilket gjorde mig mycket lycklig! Älskar edamame sen mina två turer till Tokyo. Så det åt vi som snacks igår kväll, tillsammans med teriyaki-lax.

Och japanskt ris - kan längta efter det ibland, bara helt vitt, fint ris...

Och när jag ändå rotade matbilder från Tokyo var jag bara tvungen att ta fram några till. Här är från en yakiniku-restaurang i Shinjuku, där vi (jag och Per, våren 2007) slog på stort med en av de största köttallrikarna när vi var där för andra gången.

Majonnäsräkor på Maruhachi - säkert väldigt onyttiga, men fantastiskt goda.

Och här är nåt av det godaste jag nånsin ätit: en komposition med rå tonfisk, majonnäs, salladslök och vad det nu var mer, också på Maruhachi - så gudomligt gott! Längtar tillbaka till Tokyo nåt så vansinnigt efter att ha varit där två april i rad, men i år blir det inget...

Inga kommentarer: