måndag 10 mars 2008

Utflykt till Österlen

I lördags fick Christopher den utmärkta idén att vi skulle hyra en bil och åka till Österlen eftersom det var så fantastiskt vårväder. Fast det bara var 8 mars (kvinnodagen, som biluthyraren påpekade och gav mig godis) kryllar det redan av krokusar och scilla överallt.


Herr Hansby i vår MJY-VW Golf, på väg ut på den skånska landsbygden.

Jag hade den bekväma uppgiften att fota och titta på havet, typ. :)

Nu bor jag visserligen i en kuststad (vid den riktiga kusten, märk väl, så åren i sthlm räknas inte), men ändå blev jag helt lyrisk av att komma ut till havet - solblänket i vattnet och att vi var på lördagsutflykt bättrade förstås på alltihop några snäpp!


På armlängds avstånd i Smygehuk - Sveriges sydligaste udde.


Christopher längtar efter att spela golf. Här på Bedinge golfklubb.

Lunchstopp på ett hak som matchade mina skor så löjligt väl...

Ahlgrens Volvo och Ahlgrens Porsche?

Plötsligt hamnade vi i Teletubbies-land. Helt fascinerande att se kullar när man är van vid tokplatta Malmö.


Ales stenar. Kulturella var vi också.


I närheten av Simrishamn. Kändes väldigt skånskt, på nåt vis.

Fina fönster i Simrishamn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bilden på dig vid vågbrytaren? är jättefin med havet som skummar.

Och bokfönstren är ju tokfina!