tisdag 9 juni 2009

Klädgallring

Jag var för en gångs skull hemma i helgen, och bestämde mig för att fixa i ordning en massa saker som jag inte hunnit med under det här året när jag flängt fram och tillbaka till Stockholm hela tiden. En av alla de saker jag hann med var att gå igenom lite av mina kläder - jag rensade bland klänningar, kjolar och strumpbyxor för några månader sen, men topparna hade jag inte gallrat i på flera år, utan bara lagt undan dem jag inte använder så ofta i två stora påsar på en hög hylla i klädkammaren. Jag har groteskt mycket kläder; vi snackar drygt 100 klänningar, runt kanske 80 kjolar och ett oräkneligt antal toppar, och jag har kläder i min samling som jag vet att jag köpte under tidigt 90-tal, men som jag faktiskt fortfarande använder (en del av dem i alla fall).
Nu lyckades jag faktiskt vara hård mot mig själv och lägga undan inte mindre än 43 toppar till bortskänkning, men det gör ont att skiljas från dem. Såpass ont att jag tog kort på nästan allihop för att spara... (jag vet, jag är inte helt normal i alla avseenden, men jag är i alla fall medveten om det)



Den här hade jag på en fest i Tambourine Studios 2001, samma kväll som min syster togs in på sjukhus. Kanske måste spara den ändå...

Promo-t-shirt. Nån som är sugen på att ta över den?

(I took the time to go through my wardrobe this weekend - I went through all my dresses, skirts and nylon stockings some time ago, and now it was time for my tops. I have a grotesquely big wardrobe, we're talking around 100 dresses and probably 80 skirts, and I actually managed to throw out 43 tops. But it hurts, so I photographed them first... I know, I'm not totally normal, but at least I'm aware of it.)

Inga kommentarer: