måndag 8 juni 2009

Hemmafixarn

Min ena sovrumspersienn gick sönder för några veckor sen - ett av snörena som lyfter upp den gick av. Jag tänkte först köpa en ny, tills jag såg att man kunde köpa persiennsnören på Clas Ohlson, så igår satte jag igång. Det visade sig vara lättare sagt än gjort att fixa eländet, och hela skiten rasade ihop totalt två gånger medan jag höll på.



Ihopknytning av den gamla snörstumpen med det nya.

Ihopträdning av alla lamellerna.

Och efter att jag stått genomsvettig (kunde ju inte ta av mig kläderna eftersom jag stod mitt i ett fönster...) och till och med svurit (jag slutade svära när jag var på konfirmationsläger när jag var 14) på msn till Christopher i närmare två timmar fick jag ihop den! Jag är lite sugen på att sno Nicks idé och skriva "I can do anything" i mitt CV.

(my window blind broke some weeks ago, and instead of buying a new one I bought string to fix it instead. Easier said than done, it turned out - the whole thing fell apart completely twice while I was at it. - tying the old string to the new one - getting the string through the lamellas - and after I've stood all sweaty and even swearing (I stopped swearing when I was at confirmation camp when I was 14) for almost two hours I made it! I almost want to steal Nick's idea and write "I can do anything" in my CV.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är grymt imponerad! Persienner är inte att leka med... :)