måndag 13 oktober 2008

Lördag i storstan

Nu för tiden är jag ju turist i min forna hemstad Stockholm, och vad ska man som turist göra i Stockholm? Johodå, då ska man gå i Gamla stan.

Men först genom tunneln från Sveavägen och till vilken gata det nu är (jag är turist, jag behöver inte kunna gatnamn).

Fika på Kaffekoppen på Stortorget i Gamla stan.

Fuskigt chai-te. De hade på skummad mjölk och kanel över vanligt te typ English breakfast, så det var inte i närheten av det chai som sammanförde mig och Christopher för snart ett år sen.

Skoskav av nya snygga skorna, åtgärdat utanför Svenska Akademien.

Och avslutning på dagen efter bio (Brideshead Revisited) på japanska restaurangen vid Mariatorget. Jag drack sake otaliga gånger i Tokyo, men då var den alltid kall - men i Sverige dricks den tydligen varm. :)


Christopher gillade sake, trots att han såg hyfsat skeptisk ut här.

Inga kommentarer: