lördag 22 maj 2010

32... eller var det 33..?




Det här, gott folk, är bilder av frustration! Jag har kört E4:an mellan Jönköping och Stockholm otaliga gånger och varje gång har jag lagt märke till en vägskylt som är fel, men eftersom jag kört själv varje gång jag åkt förbi har jag aldrig kunnat fota det. Förra helgen ÅKTE jag äntligen förbi, eftersom Christopher körde, men trots flera försök lyckades både mobilkameran och riktiga kamerans slutartider vara för långsamma för att jag skulle lyckas fånga skyltarna i 120 knyck.
Så det här blir ett ganska värdelöst fotoinlägg, men jag måste ändå berätta:
när man börjar närma sig Stockholmstrakterna så dyker Södertälje upp på skyltarna med info om hur långt det är kvar. På en hel rad skyltar är det, om man räknar skillnaden mellan hur långt det är kvar till Stockholm och hur långt det är kvar till Södertälje, 32 km mellan de båda orterna. Det är 86 km till Sthlm och 54 km till Södertälje, det är 64 km till Sthlm och 32 km till Södertälje osv. Tills plötsligt... det är 55 km till Sthlm och 22 km till Södertälje.
Vad hände där? Nån som tyckte att det såg snyggare ut med 55 och 22 och att det var viktigare än den verkliga distansen, eller nån märklig warp?

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant!
Nästa gång du åker förbi så får du ha förberett kameran så du kan ta flera bilder i sekunden löpande liksom, då tror jag att du garanterat skulle få en bra bild.
Jag ska spana på skyltarna nästa gång jag åker där!